1929 Bentley

03.04.2013 23:20

V polovině roku 1920 si  Bentley uvědomil potřebu nového modelu. 3 litr model,  i když zvítězil v  Le Mans  - trpěl kvůli  těžké konstrukci. Bentley se  pokusil spojit lehké šasi 3 litry s extra  výkonným motorem 6,5litru. Výsledkem byl v podstatě podvozek od 3 litr s čtyřválcovým verzí 6,5 l motoru. Nový vůz 4,5 litru byl okamžitě uveden do soutěží. Bentley Boys rychle hromadili vítězství v  Le Mans a Grand Prix. Ačkoli Speed ​​Six byl skutečným mistrem v Le Mans,  Birkinův  obdiv a úcta k 4,5 litru  vedly k vývoji Bentley Blower. Kromě svého nasazení v závodech byl  4,5 Litre  také luxusně vybaveny vůz  se salonní karoserii. Získal si reputaci pro bytelnost a vynikající ovladatelnost  s mimořádným poměrem hmotnosti a výkonu. Karoseri tohoto vozu měl na starost Tony Robinson.  Vůz měl inteiér z hliníku a kůže,  4-sedačky-tourer s 6 a 1/2 l kapotou (dlouhá kapuce ). Tento vůz začal život jako sedan v roce 1929 a byl rychle přeměněn na Vanden Tourer Plas v 30. letech. Vůz byl otevřený tourer po většinu svého života. Byl poháněn vodou chlazeným mtorem  s horním jednovačkovým rozvodem. Motor 4-válec se  4 ventily na válec, 4500 ccm (4,5 l), vyvíjející 110 koní,  spojený s 4-stupňovou manuální převodovkou. 3630-liber vážící vůz dosahoval maximální rychlosti 94 mil za hodinu. Podvozek se skládá z ocelových nosníkůi, přední a zadní náprava je  odpružená pomocí semi-eliptické listové pružiny a 4 kanálové bubnové brzdy.  Maskot vozu "Icarus"  zpracoval Gordon Crosby. V průběhu svého života vůz prošel kompletní rekonstrukci z prostého podvozku na plynnový typu  Hobson Telegauge. Výroba činila celkem 733 vozů všech karosářských verzí.. Padesát čtyři vozů bylo vybaveno slavnoým přeplňovaným motorem, "Blower Bentley," postavený  Timeme Birkinem.